Науковці обстежили ділянку дороги Трускавець-Львів: що виявили?

Щойно представники кафедри екологічної та інженерної геології і гідрогеології ЛНУ ім. Івана Франка побували на ділянці перекритої дороги Дрогобич-Трускавець в межах гірничого відводу рудника №2 Стебницького «Полімінералу».

Науковці обстежили відрізок дороги на предмет нових зміщень та вертикальних деформацій дорожного покриття та заявили, що стан дороги залишається незмінним,а після закладки карстової порожнини вона може прослужити ще сотні років.

«Від перетину дороги ЛЕП-110 кВ та ЛЕП-220 кВ до найвищої точки автодороги в межах гірничого відводу рудника N 2 Стебницького ГХП "Полімінерал", деформаціями із вертикальними зміщеннями - маркується найбільш небезпечна ділянка, де на глибині біля 100 м протікає "підземна річка" - карстовий канал, по якому із підруслового стоку річки Вишниця у гірничі виробки дренажного горизонту поступає біля 80 % агресивних вод, які затоплюють копальню...

До провалу 30 вересня 2017 р. ці води потрапляли у камеру N 110, а до провалу 15 березня 2020 р. ці води потрапляли у камери N 102-104...

Нині води з цього карстового каналу затоплюють гірничі виробки дренажного горизонту між провалом, що стався 15 березня 2020 р. та автодорогою, де можливий ще один провал...» - стверджує науковець Василь Дяків.

«Як видно з відеоролику, як після провалу 30 вересня 2017 р., так і після провалу 15 березня 2020 р., стан автодороги Львів-Трускавець в межах гірничого відводу рудника N 2 Стебницького ГХП "Полімінерал" - АБСОЛЮТНО НЕ ЗМІНИВСЯ!!!

Для того щоб з'ясувати небезпечність автодороги, на вказаній на відеоролику відтинку дороги довжиною 100 м, треба пробурити п'ять свердловин з відстанями між ними 20 м та на глибину біля 110 м...

Після виявлення карстового каналу, необхідно розробити проєкт закладки карстової порожнини...

Після реалізації проєкту, автодорога Львів-Трускавець в межах гірничого відводу рудника N 2 Стебницького ГХП "Полімінерал", ще може послужити сотні років...» - зазначається в диписі кафедри.

Нагадаємо, після останнього провалу, що стався на руднику №2, від березня цього року дорога залишається перекритою для руху транспорту. Однак водії самотужки відсунули бетонні брили та звільнили дорогу, протестуючи проти її перекриття та необхідності їздити через Стебник. Сьогодні, як видно з відео, транспорт дорогою таки пересувається.

Від ідеї детального дослідження та закладки порожнин під існуючою дорогою представники влади вперто відмовляються. Вже розроблено проект нової дороги, який пройшов державну експертизу. З державного бюджету мають виділити кошти на будівництво нової дороги - вартість робіт становить 240 мільйонів гривень.